Szosa

przecinając KPN

Sobota, 9 czerwca 2012 · dodano: 09.06.2012 | Komentarze 0

Na wstępie sytuacja z samego startu, koło Castoramy jakiś koleś na rowerze pokazuje mi coś palcem na drugiej stronie ulicy, gestykulacja i mimika twarzy wskazują na nieprzychylne nastawienie. Nie miałem za bardzo czasu i chęci hamować, więc pojechałem dalej. Pomyślałem chwilę o co mogło mu chodzić. A no mianowicie Pan rowerzystka pokazywał mi ścieżkę po drugiej stronie ulicy i zdaje się, że miał pretensję z mojej obecności na ulicy. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby ten Pan sam nie jechał rowerem po chodniku. Uwielbiam jak zwracam mi uwagę ktoś, kto sam łamie przepisy, w dodatku te same.

Wracając do pedałowania. Planowałem zrobić dzisiaj stówkę, chociaż po wczorajszym oglądaniu meczu za bardzo nie miałem na to ochoty. Tragedii jednak nie było.
Trasa też całkiem przyjemna, zwłaszcza, ze ruch na drogach mały. Za Żukowem nastąpiła niemiła niespodzianka, na drodze było sporo żwiru i ziemi, tak jakby miejscami w ogóle nie było asfaltu lecz droga gruntowa.

Euroszalejństwo ogarnia prawie wszystkich, po drodze widziałem fajne autko:

Flagi są niemal wszędzie, na domach, na ogrodzeniach, na samochodach, są też na tabliczkach z nazwą miejscowości:

są też znaki wskazujące miasto-gospodarza:

Trasa wyglądała tak:

NDM

Czwartek, 7 czerwca 2012 · dodano: 09.06.2012 | Komentarze 0

Przejechałem się nowo otwartą Dźwigową, ciekawe kiedy znowu ją zamkną?
Później kierunek udałem się w kierunku Łomianek, skąd standardową trasą wróciłem do stolicy przez Nowy Dwór Mazowiecki i Jabłonnę.

Topolina

Niedziela, 27 maja 2012 · dodano: 27.05.2012 | Komentarze 0

Po uczelni pojechałem na działkę, pomagać. Teoretycznie młodsi gospodarze mieli być do 19, a tu ledwie po 17 i wita mnie tylko Pan Jarek. Fakt, że nie potwierdziłem ostatecznie przyjazdu, ale cóż. Nie odjechali daleko to chwile pogadaliśmy. Zostałem też poczęstowany kluskami i podczas powrotu miałem wyższą średnią o około 2km/h, to na pewno przez te turbo-kluski! :)

Dalej o korkach, wyjechaliśmy z działki jednocześnie, w Jabłonnie po około 10km dogoniłem auto, które stało w korku. Koreczek tworzył się na wysokości kościoła, to chyba z tego festynu co był obok. No i tak stali jeszcze trochę, bo zdążyłem im odjechać na 5km.

Piastów, Pruszków i Nadarzyn

Środa, 23 maja 2012 · dodano: 23.05.2012 | Komentarze 0

Na samym początku trochę zirytowała mnie pewna kobieta, choć staram się myśleć, że to nie było specjalnie. Pierw tocząc się powoli w korku zjechała do prawej blokując mi przejazd. Spoko, nie będę się przepychał. Chwilę później ją wyprzedziłem. Kilka progów zwalniających dalej tak się Pani spieszyło, że przy wyprzedzaniu bardzo szybko postanowiła zjechać do prawej krawędzi. A na koniec jak za nią jechałem to zaczęła myć przednią szybę, nie muszę chyba mówić gdzie leciał płyn. A to wszystko na odcinku ~500m.
Kategoria <49km, 2012, Szosa, Vśr>25km/h

Łochów

Sobota, 19 maja 2012 · dodano: 20.05.2012 | Komentarze 3

Do Łochowa planowałem wybrać się od jakiegoś czasu. Jeszcze w tamtym roku pomysł ten zarzucił p.Jarek, ale miał jechać tylko z p.Januszem, bo... "Chrabu nie da rady". Sam pomysł był rezultatem tego, że w lipcu będziemy się tam bawić na weselu, więc przydało się zobaczyć wcześniej jak to wygląda.

Ostatnio syn p.Janusza, Arek, powiedział, żebyśmy we czwórkę przyjechali na ślub w obciskach + krawaty. Spóźnimy się tylko 3h na wesele, ale nie za to nas zabiją... . W związku z tym rozpoczynamy akcje pod kryptonimem MAJJ.

Co do samej trasy, przez Wołominy i inne Kobyłki dość spory ruch, później luźno. Jedynie na dk nr 50 gdzie jechałem 2x po około 3km sporo tirów. Krótki odcinek a przewinęły mi się rejestrację rus, lt, lv, sk, no i pl.

Sam Pałac wygląda tak:
Pałac w Łochowie © chrabu

Na terenie była też Kapliczka:
Kaplica przy Pałacu w Łochowie © chrabu

Jeszcze zdjęcie głównej bramy, z rowerem, żeby nie było, że pojechałem samochodem, bo ostatnio takie zarzuty są dość modne:
Pałac w Łochowie #2 © chrabu

Sam Pałac jest trochę na uboczu, prowadzi do niego szutrowa droga, dość krótka.
Stałem na środku wyjazdu i właśnie skręcała jakaś osobówka. Usuwam się kulturalnie na bok, otwiera się szyba. Myślę zaraz będzie reprymenda za to, że blokowałem wjazd, ale nie. Robiłem za przewodnika jak dojechać do Pałacu.

W drodze powrotnej zobaczyłem z innej perspektyw kościół w Jadowie, oto fotka:
Kościół w Jadowie © chrabu

W ZaSrańcu (org. Zabraniec), bo taką tabliczkę ujrzałem, całkiem dobrze przerobioną zatrzymałem się w sklepie uzupełnić zapasy. Miałem zjeść szybko czekoladę i jechać dalej. Przerwa była jednak trochę dłuższa, bo wdałem się w dyskusję ze starszym Panem. Pan też jest rowerzystą, przyjechał na swoim składaczku, czarze PRL'u. Chwalił się, że w tamtym roku przejechał nim 5400km, a samochodem tylko 1kkm. Kątem oka sprawdziłem, że ma licznik. W dalszej dyskusji na temat prędkości powiedział, że ze względów zdrowotnych jeździ ze średnią 15km/h, więc wnioskuje, że licznik miał dobrze ustawiony. Na koniec jak odjeżdżaliśmy z pod sklepu to pożegnał mnie słowami "spróbuje Pana dogonić". :D

Później udałem się drogą na Okuniew, starszy Pan ostrzegał mnie przed nią, faktycznie dziurawa jak ser szwajcarski.

Ślad z trasy:

Uwagi:
- przy zjeździe z dk 50 w stronę Łochowa jest 150m szutru.
- na rondzie Wiatraczna jest zakaz skrętu w lewo. Za późno go zobaczyłem i skręciłem, tak samo zrobił autobus za mną (być może jest jakieś wykluczenie dla ztm).

Piastów, Pruszków i Nadarzyn

Środa, 9 maja 2012 · dodano: 10.05.2012 | Komentarze 2

Wczorajsza trasa była podobna do tej marcowej, z tą różnicą, że tym razem jechałem w dzień.

Przed Nadarzynem przejeżdżałem przez przejazd kolejowy, po którym zacząłem przyspieszać i w tym momencie wyprzedził mnie chłopak na bmx’ie, który jechał na tylnym kole. Jechał prawie trzy dychy… . Długo tak nie pociągnął, ale jak dla mnie niezły wyczyn - pomijam kwestie bezpieczeństwa.

Odnośnie ekstremalnej jazdy:

Dojeżdżając do Okęcia słyszałem co jakiś czas dziwne stuki, czasem z dużą częstotliwością, ale trwało to krótko. Przypomniałem sobie, że jeden z odblasków mi się ułamał, miałem go zdjąć bo mógł się obracać. Zatrzymałem się na przystanku i zdjąłem wszystkie cztery. W myśl zasad Che może mój rower zostanie zaakceptowany. :D

Kolejnym zauważonym problem jest Walle, a dokładniej jego konstrukcja i łatwość wypinania lampki. Czytałem o tym, ale wcześniej nie miałem problemów, będę musiał zabezpieczyć jakąś gumką/obejmą. Nie chce bawić się w batmana. Zwłaszcza biorąc pod uwagę priorytet (na szosie) poruszania się po ulicach...

powrót z Mazur

Piątek, 4 maja 2012 · dodano: 04.05.2012 | Komentarze 2

Trasa: Pasym - Jedwabno - Nidzica - Mława - Glinojeck - Sochocin - Nowy Dwór Mazowiecki - Łomianki - Warszawa

Obudziłem się rano i kropiło. Na szczęście zaraz przestało, po trasie też tylko delikatnie popadywało.

W Nidzicy zrobiłem przerwę, poznałem tam dwóch sympatycznych starszych Panów - cyklistów. Zatrzymałem się na rynku, a ze sklepy usłyszałem wołanie i machanie. Porozmawialiśmy trochę, Panowie nawet chcieli mi załatwić na jakiś czas prowadzącego, ale podziękowałem. Zapraszali mnie też na niedzielną Mazovię w Olsztynie.

Później ruszyłem w stronę Mławy, wiał bardzo silny wmordewind. Siódemkę przeciął galopujący łoś. Dobrze, że akurat nic nie jechało. W Mławie kolejna pogawędka, z kolejnymi starszymi Panami. Byli zaskoczeni, że do takiej cienkiej gumki pompuje się 8 atmosfer.

Droga do Noweg Dworu bardzo kiepska, chociaż może nie sama droga a ilość "kamyczków", które przylepiały się do opon. Przed Nowym Dworem zrobiłem kolejny postój, gdzie chwilę zagadała mnie sprzedawczyni. W drodze do Łomianek udało mi się trochę zwiększyć tempo, w Warszawie kropiło ale zdążyłem dojechać do domu, w sumie i tak nie było jakieś ulewy.

Kategoria >100km, 2012, Szosa, Vśr>25km/h, WM

Dźwierzuty

Czwartek, 3 maja 2012 · dodano: 03.05.2012 | Komentarze 0

Dzisiaj króciutko przed jutrzejszym powrotem. Pojechałem w tą i z powrotem do Dźwierzut. Na wjeździe przy drodze jest ładne przedszkole i kościół.

Przedszkole z bliska:
Kategoria <49km, 2012, Szosa, Vśr>25km/h, WM

Purda

Środa, 2 maja 2012 · dodano: 02.05.2012 | Komentarze 0

Dzisiaj trochę krótsza trasa. W końcu słońce nie operuje tak mocno i dało się jeździć w samo południe. Droga na Olsztyn dość ruchliwa, mało przyjemnie się tamtędy jechało, do czasu... . Do czasu zjazdu na drogę w kierunku Purdy, która o ile była pusta to i wybrakowana, strasznie dużo dziur.
Generalnie asfalty nie rozpieszczały, więc musiałem zwolnić, bo po podjazdach za bardzo nie mogłem się rozpędzić na zjazdach.
Dzisiejszą wycieczką odhaczyłem ostatnią miejscowość goszczącą tegoroczną Gwiazdę Mazurską. Szkoda, że nie wiem jakie będą trasy, ale na szosie i tak bym ich nie przejechał.

Kategoria <49km, 2012, Szosa, Vśr>25km/h, WM

Jedwabno i prawie Szczytno

Wtorek, 1 maja 2012 · dodano: 01.05.2012 | Komentarze 0

Wczoraj zrobiłem sobie przerwę, spiekłem sobie kark. Dlatego też dzisiaj wyruszyłem po 8, żeby ominąć prażące słońce. Pojechałem do Jedwabna, następnie w stronę Szczytna. Do samego Szczytna nie wjeżdżałem, bywałem tam już wielokrotnie.

Droga nr 58 na odcinku między Jedwabnem a Szczytnem jest bardzo pagórkowata, po jednej ze wspinaczek zostałem nagrodzony całkiem fajnym zjazdem, rozbujałem się prawie do 70km/h. Na tym odcinku spotkałem też jednego szosowego bajkera (sklepowych dojazdowiczów nie liczyłem). Co ciekawe jak jechałem na Mazury to nie spotkałem żadnego, a jeżdżąc w okolicy NDM, Jabłonny szosowców jak komarów. :D